måndag 1 december 2014

Något händer

Dagar, veckor och år flyger förbi och ångesten återkommer med jämna mellanrum. Ska jag behöva känna såhär här livet ut? Jag kan inte gå till jobbet utan att först känna ångest oavsett om jag innerst inne vet att det förmodligen kommer en vanlig dag.

Nu är jag inne på fjärde dagen med 15mg Escitalopram och inget speciellt som kan relateras till något positivt har hänt förutom en detalj.
Jag brukar ofta uppleva att det är jobbigt att småprata med människor från andra företag, idag när det uppstod en kortare situation där ett samtal uppstod varvid jag direkt tänkte "Ops, nu är det kört" så kände jag inget alls. Att prata med personen kändes helt normalt, inga nedvärderande tankar eller andra känslor kom fram. Jag försökte bara vara mig själv så som jag är och det betyder att jag ler, pratar och frågar.
Efteråt kände jag mig som ett stort frågetecken; vad hände? Varför fick jag ingen ångest? Inga varma kårar i kroppen osv..

Något kanske händer, men om det händer i rätt tid återstår att se.


Escitalopram - Wikipedia Svenska
Escitalopram - Wikipedia
Cipralex - Fass

Inga kommentarer: